WEKO3
アイテム
新しい道徳教育の可能性 : ニクラス・ルーマンのシステム論的アプローチ
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/653
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/653a26b7acb-7386-4e15-8f83-5cafe9489056
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新しい道徳教育の可能性 : ニクラス・ルーマンのシステム論的アプローチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A New Approach to Moral Education : Application of Luhmann's Identity Concept to Moral Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1034237X | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | アタラシイ ドウトク キョウイク ノ カノウセイ ニクラス・ルーマン ノ システムロンテキ アプローチ | |||||
著者 |
今井, 重孝
× 今井, 重孝× IMAI, Shigetaka |
|||||
著者所属(日) | ||||||
東京工芸大学工学部 | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In order to overcome relativism in moral education, it is necessary to introduce the concept "identity" into this field. Because each man must think, judge and act for himself in this world of relativism, each must have his center of value judgement, namely "identity". Identity is, in terms of Luhmann's system theory, an indespensable condition under which a sysytem builds itself. If a system faces a crisis, the identity of the sysytem will be activated. Therefore it is important to activate one's identity by causing a crisis or the like so as to improve it. | |||||
書誌情報 |
東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編 en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University 巻 13, 号 2, p. 47-39, 発行日 1990 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00002449456 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03876055 |