ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.45
  4. No.2(6月公開)

SDGsと教育(1) ~高大教育、社会文化的背景、学校経営の観点から~

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2170
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2170
ba719424-a10d-48fe-b3bb-bf576a394d7c
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol45-2-02.pdf vol45-2-02 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-06-30
タイトル
タイトル SDGsと教育(1) ~高大教育、社会文化的背景、学校経営の観点から~
タイトル
タイトル ---Perspective of the environment, international understanding, and secondary education and higher education---
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 SDGs
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会文化的背景
キーワード
主題Scheme Other
主題 学級経営
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SDGs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 socio-cultural
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 background
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school management
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 茂野, 賢治

× 茂野, 賢治

WEKO 3784

茂野, 賢治

ja-Kana シゲノ, ケンジ

Search repository
重光, 由加

× 重光, 由加

WEKO 3785

重光, 由加

ja-Kana シゲミツ, ユカ

Search repository
齋藤, 保男

× 齋藤, 保男

WEKO 3786

齋藤, 保男

ja-Kana サイトウ, ヤスオ

Search repository
SHIGENO, Kenji

× SHIGENO, Kenji

WEKO 3787

en SHIGENO, Kenji

Search repository
SHIGEMITSU, Yuka

× SHIGEMITSU, Yuka

WEKO 3788

en SHIGEMITSU, Yuka

Search repository
SAITO, Yasuo

× SAITO, Yasuo

WEKO 3789

en SAITO, Yasuo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 SDGsと教育について、教育、社会文化的背景、学級経営の観点から検討した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper overviews what is expected of university level of education from three perspective of SDGs and education. In Chapter 1, Saito discusses the guidance of SDGs for secondary education and higher education. Each section includes the discussion after the change in the education system with SDGs.
In Chapter 2, Shigemitsu points out that the aspect of understanding cultures is placed beneath the all 17 goals. However, the aspect is not mentioned explicitly. Therefore, when employing SDGs in the classes or courses, we need to keep in mind on the aspect of socio-cultural background into the SDGs.
In Chapter 3, Shigeno explores the possibility of building the foundation of the SDGs philosophy by taking multicultural education as an example from the perspective of management in school education. As a result, it was found that the practice of multicultural education requires school management to develop while connecting and overlapping with learning of various related genres such as human rights, environment, and gender. It was suggested that the school management would facilitate the smooth development of the SDGs philosophy by integrating and focusing on educational content.
書誌情報 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 45, 号 2, p. 6-13, 発行日 2022-06-30
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03876055
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:35:08.433158
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3