ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.44
  4. No.2(12月公開)

J.デューイの教育理論オキュペーション概念による探究的な学習への情報機器活用の可能性 -教育の歴史と教育制度及び「総合的な学習の時間」の目標を視座において-

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2134
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2134
99aef858-2364-42bd-b555-e8958bed0aff
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol44-2-03.pdf vol44-2-03 (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-25
タイトル
タイトル J.デューイの教育理論オキュペーション概念による探究的な学習への情報機器活用の可能性 -教育の歴史と教育制度及び「総合的な学習の時間」の目標を視座において-
タイトル
タイトル Possibility of the utilization of information equipment to the inquiry learning based on the occupation concept by J. Dewey's educational theory: Through the studies of the educational history, system and the purpose of "total study time"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育制度
キーワード
主題Scheme Other
主題 オキペューション概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 探究的な学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報機器
キーワード
主題Scheme Other
主題 関数授業談話
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 occupation concept
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inquiry learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information equipment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 function class discourse
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 茂野, 賢治

× 茂野, 賢治

WEKO 3684

茂野, 賢治

ja-Kana シゲノ, ケンジ

Search repository
細矢, 和博

× 細矢, 和博

WEKO 3685

細矢, 和博

ja-Kana ホソヤ, カズヒロ

Search repository
工藤, 祥子

× 工藤, 祥子

WEKO 3686

工藤, 祥子

ja-Kana クドウ, サチコ

Search repository
岸田, 修成

× 岸田, 修成

WEKO 3687

岸田, 修成

ja-Kana キシダ, シュウセイ

Search repository
SHIGEN0, Kenji

× SHIGEN0, Kenji

WEKO 3688

en SHIGEN0, Kenji

Search repository
HOSOYA, Kazuhiro

× HOSOYA, Kazuhiro

WEKO 3689

en HOSOYA, Kazuhiro

Search repository
KUD0, Sachiko

× KUD0, Sachiko

WEKO 3690

en KUD0, Sachiko

Search repository
岸田, 修成

× 岸田, 修成

WEKO 3476

ja 岸田, 修成
ISNI

ja-Kana キシダ, シュウセイ

en KISHIDA, Syuusei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、教育の歴史、教育制度及び「総合的な学習の時間」を概観し、 J .デューイの教育理論の一つであるオキュペーション概念による探究的な学習への情報機器活用の可能性を探ることが目的である。
ある中等教育学校3年生の数学科関数の授業における教室談話をもとに分析した。その結果、情報機器の活用によって、生徒の既有の知識 が再構成され、新たな概念が形成されることが示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to give an overview of the modern public education system and to explore the possibility of better application of the utilization of information equipment to the inquiry learning required in modern education based on the occupation concept, which is one of the educational theories of educational thinker J. Dewey, who has an influence on modern education.
Based on a class example of the mathematics department of the third grade of junior high school aiming to realize the purpose of "total study time", we focused on a certain student and analyzed the development of the functional concept by the utilizing of information equipment.
As a result, it was suggested that the utilization of information equipment would reconstruct the existing knowledge of the students and form a new concept.
書誌情報 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会 編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 44, 号 2, p. 12-19, 発行日 2021-12-25
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03876055
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1034237X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:35:58.215673
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3