WEKO3
アイテム
地域と学校の連携・協働における学校教員の新たな役割の可能性 —教育の歴史と教育制度及び教育思想の考察から—
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2124
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/212478266e6c-acff-4a4c-ac15-5dac706c3905
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域と学校の連携・協働における学校教員の新たな役割の可能性 —教育の歴史と教育制度及び教育思想の考察から— | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Possibility of a new teacher’s role with cooperation and collaboration between regional community and school: Through the studies of the educational history, system and thought | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域と学校の連携・協働 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員の役割 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育の歴史 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育制度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育思想 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cooperation and collaboration between regional community and school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher's Role | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational history | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational thought | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
茂野, 賢治
× 茂野, 賢治× 工藤, 祥子× 米盛, 司× SHIGENO, Kenji× 工藤, 祥子× 米盛, 司 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究は、教育の歴史、教育制度及び教育思想を考察し、地域と学校の連携・協働における教員の役割を導出することが目的である。地域と学校教育の経営経験があるP氏(仮名)に対するインタビューの語りから教員の役割を検討した結果、学校教員のワーク(仕事)とライフ(生活)双方における役割が示唆された。 地域と学校の連携・協働における教員の役割の実践上の検討が残された今後の課題である。 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to find out a teacher’s role with cooperation and collaboration between regional community and school. To accomplish the purpose, the educational history, system and thought were investigated, and the narrative based on the interview data of a person who had experienced a master of a regional community and school was examined. As a result, this study suggested that a teacher’s role with cooperation and collaboration between regional community and school were found out within work and life. |
|||||
書誌情報 |
東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編 en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University 巻 44, 号 2, p. 1-5, 発行日 2021-06-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京工芸大学工学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03876055 |