ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.43
  4. No.2(12月公開)

「Society 5.0」における教育とは(7)~これからの社会における教育のあり方を考える~

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2102
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2102
240db477-22a0-4e53-abe7-04eaddc7ee36
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol43-02-06.pdf vol43-02-06 (587.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-12-25
タイトル
タイトル 「Society 5.0」における教育とは(7)~これからの社会における教育のあり方を考える~
タイトル
タイトル Study on the education in "Society 5.0." (7) ~Consideration about the education in the future Society~
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Society 5.0
キーワード
主題Scheme Other
主題 STEM教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 数学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 劣等感
キーワード
主題Scheme Other
主題 有能さ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Society5.0
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TEMeducation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mathematics education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inferiority
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 comoetence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 植野, 義明

× 植野, 義明

WEKO 3593

植野, 義明

ja-Kana ウエノ, ヨシアキ

Search repository
小沢, 一仁

× 小沢, 一仁

WEKO 3594

小沢, 一仁

ja-Kana オザワ, カズヒト

Search repository
UENO, Yoshiaki

× UENO, Yoshiaki

WEKO 3595

en UENO, Yoshiaki

Search repository
OZAWA, Kazuhito

× OZAWA, Kazuhito

WEKO 3596

en OZAWA, Kazuhito

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本編は、「Society5.0」における教育を考えるシリーズの(7)編目である。第1章では、STEM教育における数学の役割を検討した。第2章では、現代 社会における学校教育をエリクソンの記述をもとに検討した。
The purpose of this study is to consider the new education system suggested by Japanese Government. The system is called Society 5.0. In Chapter one, Ueno discusses the role of mathematics in STEM education, which includes the construction of mathematical models and programming for problem solving. In future mathematics education, it is necessary to remove the barrier between the humanities and sciences, and to have an attitude of cooperation and collaboration between different fields. In addition, it is important for school teachers and researchers to share a philosophy that does not take too much of the grade data by setting short-term goals and long-term goals in a well-balanced manner. In chapter two, Ozawa considers the relationship between humans, education, and technology in future society, based on E.H.Erikson's insight into human development, who described the psychosocial crisis and the "virtue" in each psychosocial deveiopmental stage. The core role of the teacher in the learners' school age is to observe the "competence light" in the mind of the learner and to be careful not to turn it off. The author thinks that this important educational perspective remains unchanged even in this rapidly changing era.
書誌情報 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 43, 号 2, p. 33-40, 発行日 2020-12-25
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03876055
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:36:49.838387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3