ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.47
  4. No.2(12月公開)

Question-Answer Sequences in an ELF Environment: Implications for Language Teaching with L2 English Speakers

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000150
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000150
f7066779-9d5b-41f6-962f-72ffaeefedbb
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol47-2-04.pdf vol47-2-04.pdf (869 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-12-25
タイトル
タイトル Question-Answer Sequences in an ELF Environment: Implications for Language Teaching with L2 English Speakers
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 応答
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 談話分析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インタラクション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELF
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Responding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 discourse analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 重光, 由加

× 重光, 由加

WEKO 1840

ja 重光, 由加

ja-Kana シゲミツ, ユカ

en Shigemitsu, Yuka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 英語のL2話者同士のAnswer component of question-answer sequencesでは、Ll英語話者と話すときには見られない状況があると考えられる。本研究では、ELF環境(英語をLl言語としない人たちの会話環境)のL2話者同士の英語のインタラクションを質的に談話分析を行 い、特徴的に見られた応答に着目した。また、その結果から、 英語のインタラクション指導に必要な項目を提案した。特に、Encourage Active Participation, Promote Follow-Up Questions, Cultural Awareness, Feedback Mechanisms, Addressing Misunderstandingsがインタラクション指導で優先的に必要であると言えよう。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the answer component of question-answer sequences in cross-cultural conversations involving L2 English speakers. L2 English speakers do not necessarily adhere to the conversational styles of L1 speakers, as their styles are shaped by each speaker’s socio-cultural background. Drawing from video and audio recordings in the corpus of the English and Japanese Interaction Research Group, the analysis focuses on conversational segments where responses were provided to questions. Four excerpts were analyzed using a qualitative approach, highlighting moments when participants encountered unexpected conversational dynamics. Key findings indicate that original questions in L2 conversations in the data were often left unanswered, conversational control frequently shifted, and feedback to responses was lacking. These disruptions resulted in incomplete and disjointed interactions, particularly in instances where cultural norms, such as specific measurement systems, led to misunderstandings. The study concludes that cultural and linguistic barriers, along with limited engagement with responses, impede the effectiveness of question-answer sequences in ELF environments. The paper emphasizes the need for educators to equip learners with strategies for overcoming such communication barriers, stressing the importance of preparing them for the ELF context.
言語 en
bibliographic_information ja : 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 47, 号 2, p. 27-34, ページ数 8
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03876055
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1034237X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-12-25 05:45:36.941591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3