ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.46
  4. No.2(12月公開)

個人と社会のウェルビーイングを目指す「社会に開かれた教育課程」の展望-「個別最適な学び」と「協働的な学び」の充実に向けた対話とつながり-

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000041
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000041
435beaa1-fdf2-4fca-a3bc-56dc782f7d24
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol46-2-05.pdf vol46-2-05.pdf (5.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-12-25
タイトル
タイトル 個人と社会のウェルビーイングを目指す「社会に開かれた教育課程」の展望-「個別最適な学び」と「協働的な学び」の充実に向けた対話とつながり-
言語 ja
タイトル
タイトル Prospects for an "educational curriculum open to society" that aims for the well-being of individuals and society: Dialogue and connections aimed at enriching "individual optimal learning" and "collaborative learning"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会に開かれた教育課程
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラム連携
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラムマネジメント
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 個別最適な学び
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 協働的な学び
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 対話
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 つながり
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational curriculum open to society
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum collaboration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum management|individual optimal learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collaborative learning|dialogue|connections
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 茂野, 賢治

× 茂野, 賢治

WEKO 3471

ja 茂野, 賢治

ja-Kana シゲノ, ケンジ
SHIGENO, Kenji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は、現行学習指導要領の中心理念である「社会に開かれた教育課程」の具現化を図るため、カリキュラムに関する学校と社会との連携に焦点を当て、「社会に開かれた教育課程」のあり方を探り提案することである。先行研究および事例の考察の結果、社会から発信するカリキュラムとカリキュラムマネジメントの分析視点及び、その視点を共有するためのカリキュラムマネジメントの様式が提案された。そして、カリキュラムに関する連携には、子どもの「個別最適な学び」と「協働的な学び」の充実に向けた様々な関係者たちの対話とつながりの存在が示唆された。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to focus on collaboration between schools and society regarding the curriculum, in order to realize the central idea of the current curriculum guidelines, "curriculum that is open to society.'' The aim is to explore and propose the ideal form of "curriculum". As a result of
consideration of previous research and case studies, an analysis perspective of curriculum and curriculum management transmitted from society and a curriculum management style for sharing this perspective were proposed. Furthermore, collaboration regarding the curriculum suggests the
existence of dialogue and connections between various stakeholders to enhance children's "individually optimal learning'' and "collaborative learning.''
言語 en
書誌情報 ja : 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
ja : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 46, 号 2, p. 33-39, ページ数 7
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 03876055
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00159741
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-25 06:45:43.684012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3