WEKO3
アイテム
読み教材の難易に影響を与える要素についての一考察
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/734
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/7346bab4bb6-7afb-4c04-b14b-6e928afb1925
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 読み教材の難易に影響を与える要素についての一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the Factors Which Affect Difficulty Level of English Reading Materials | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1034237X | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ヨミキョウザイ ノ ナンイ ニ エイキョウ オ アタエル ヨウソ ニツイテノ イチコウサツ | |||||
著者 |
荒川, ゆり
× 荒川, ゆり× ARAKAWA, Yuri SASAKI |
|||||
著者所属(日) | ||||||
東京工芸大学工学部 | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The results of the survey showed that among three most commonly used readability formulas (formulas to calculate difficulty level of a certain piece of reading) , Dale and Chall formula indicated the understanding level of 210 Japanese university students most accurately. This formula is composed of the average number of words in a sentence and the percentage of unfamiliar words (words which do not appear on the "Dale list of 3000 familiar words")in the text. Therefore, it is assumed that these two factors, i. e. the length of the sentences and the percentage of the words out of basic vocabulary list made by Dale, are influential factors which affect the difficulty level of reading materials. Supported theoretically by this evidence, instructors of English could use this objective index in coordinating reading materials in their classrooms more precisely and confidently. | |||||
書誌情報 |
東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編 en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University 巻 22, 号 2, p. 27-31, 発行日 1999 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 6 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00002449551 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03876055 |