WEKO3
アイテム
化学教育者から見た教育の課題
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/353
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/35357904a9a-19c8-41c1-9246-d177438663a3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 化学教育者から見た教育の課題 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Education Issues as Seen from a Chemistry Educator | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00159741 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | カガク キョウイクシャ カラ ミタ キョウイク ノ カダイ | |||||
著者 |
植村, 允勝
× 植村, 允勝× UEMURA, Masakatsu |
|||||
著者所属(日) | ||||||
東京工芸大学工学部基礎・教養 | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論説 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Essay | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Teaching materials for chemistry education have been compared between Japan and United States with a special reference to the application of multi-media. At the same time, circumstances of chemical education have been compared between the two countries. United States has an overwhelming power in the scientific research, and it must be based on the excellent education. The key factors, which differentiate the two countries, are discussed. | |||||
書誌情報 |
東京工芸大学工学部紀要 en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University 巻 23, 号 1, p. 93-101, 発行日 2000 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 13 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00000124166 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03876055 |