ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学芸術学部紀要
  3. Vol.31

芸術学部生はビジネス・スキルとしての「書く」技術を身に 付ける授業をどのように位置づけているか ―「日本語表現法B」受講生へのアンケート調査から―

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000158
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000158
33528443-cee4-4b2b-9e0a-79d03448e777
名前 / ファイル ライセンス アクション
31-6.pdf 31-6.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 芸術学部生はビジネス・スキルとしての「書く」技術を身に 付ける授業をどのように位置づけているか ―「日本語表現法B」受講生へのアンケート調査から―
言語 ja
タイトル
タイトル How Students in the Faculty of Arts Regard Courses Aimed at Developing 'Writing' Skills as Business Skills: Based on a Survey of Students Who Attended the "Japanese Expression B" Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 芸術学部、コミュニケーション、日本語表現法、アンケート調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 高木, 聖

× 高木, 聖

WEKO 2078

ja 高木, 聖

ja-Kana タカギ, サトシ

Search repository
小田, 珠生

× 小田, 珠生

WEKO 3183

ja 小田, 珠生

ja-Kana オダ, タマキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we explored how firstyear communication courses, specifically "Japanese Expression B" at
Tokyo Polytechnic University’s Faculty of Arts, can be improved to better equip students with practical
writing skills for general business scenarios. We investigated how students perceive this course, which aims
to teach students writing skills for business purposes. Specifically, we surveyed the students to explore
their backgrounds and evaluations of the course. The results revealed a high level of interest in basic skills
grounded in general social knowledge, while also highlighting an ambivalent psychological state that many
students experience, likely stemming from anxieties at the time of admission. Furthermore, while students
generally felt satisfied with the course, it became evident that they did not see a strong connection between
the skills learned in the course and their own creative work. Moving forward, the course content will need to
be revised to explain its significance in light of current social conditions and to enable students to understand
the connection between their foundational and specialized education, thereby fostering their ability to enhance
their respective skills.
言語 en
bibliographic_information ja : 東京工芸大学芸術学部紀要
en : Bulletin of Faculty of Arts, Tokyo Polytechnic University

巻 31, p. 75-82, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 東京工芸大学芸術学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13493450
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10507753
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-26 06:28:20.432846
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3