ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.46
  4. No.2(12月公開)

教職における学習指導と生徒指導 -生徒指導提要から捉える「個別最適な学び」と「協働的な学び」に焦点を当てて-

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000043
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000043
6192bd9d-1d20-42b7-a051-aefa8fde10a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol46-2-07.pdf vol46-2-07.pdf (801 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-12-25
タイトル
タイトル 教職における学習指導と生徒指導 -生徒指導提要から捉える「個別最適な学び」と「協働的な学び」に焦点を当てて-
言語 ja
タイトル
タイトル Learning guidance and student guidance in the teaching profession: Focusing on "optimal individual learning" and "collaborative learning" as seen from student guidance guidelines
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生徒指導提要
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生徒指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 令和の日本型学校教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Student Guidance Guidelines
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning guidance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student guidance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reiwa Japanese-style school education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 茂野, 賢治

× 茂野, 賢治

WEKO 3471

ja 茂野, 賢治

ja-Kana シゲノ, ケンジ
SHIGENO, Kenji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は、2022年12月に改訂された「生徒指導提要」に沿い、改訂の特徴の一つである「令和の日本型学校教育」に焦点を当て、学習指導と生徒指導との関連を探ることである。「生徒指導提要」の記載から、子どもの教育活動全般において、学習指導と生徒指導が相関的な関係にあり、二つの相乗的な指導によって子どもへの教育効果が現れることが示唆された。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to explore the relationship between learning guidance and student guidance in line with the "Student Guidance Guidelines" revised in December 2022, focusing on "Reiwa Japanese-style school education", which is one of the characteristics of the revision. The
description in the "Student Guidance Recommendations'' suggests that learning guidance and student guidance should be interrelated in the overall educational activities for children, and that the synergistic guidance of the two should produce educational effects for children.
言語 en
書誌情報 ja : 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 46, 号 2, p. 46-50, ページ数 5
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03876055
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1034237X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-25 07:07:55.467220
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3