WEKO3
アイテム
教職における学習指導と生徒指導 -生徒指導提要から捉える「個別最適な学び」と「協働的な学び」に焦点を当てて-
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000043
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/20000436192bd9d-1d20-42b7-a051-aefa8fde10a7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教職における学習指導と生徒指導 -生徒指導提要から捉える「個別最適な学び」と「協働的な学び」に焦点を当てて- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning guidance and student guidance in the teaching profession: Focusing on "optimal individual learning" and "collaborative learning" as seen from student guidance guidelines | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒指導提要 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習指導 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒指導 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 令和の日本型学校教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Student Guidance Guidelines | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning guidance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student guidance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reiwa Japanese-style school education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
茂野, 賢治
× 茂野, 賢治 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究の目的は、2022年12月に改訂された「生徒指導提要」に沿い、改訂の特徴の一つである「令和の日本型学校教育」に焦点を当て、学習指導と生徒指導との関連を探ることである。「生徒指導提要」の記載から、子どもの教育活動全般において、学習指導と生徒指導が相関的な関係にあり、二つの相乗的な指導によって子どもへの教育効果が現れることが示唆された。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this research is to explore the relationship between learning guidance and student guidance in line with the "Student Guidance Guidelines" revised in December 2022, focusing on "Reiwa Japanese-style school education", which is one of the characteristics of the revision. The description in the "Student Guidance Recommendations'' suggests that learning guidance and student guidance should be interrelated in the overall educational activities for children, and that the synergistic guidance of the two should produce educational effects for children. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編 en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University 巻 46, 号 2, p. 46-50, ページ数 5 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京工芸大学工学部 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03876055 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1034237X |