ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
  3. Vol.48
  4. No.2(6月公開)

英語初級学習者に対するインタラクション指導:習得過程と課題の分析

https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000176
https://kougei.repo.nii.ac.jp/records/2000176
ae0eaa6d-aeea-4cc0-ac70-4d8b5c3757e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol48-2-02.pdf vol48-2-02.pdf (643 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-26
タイトル
タイトル 英語初級学習者に対するインタラクション指導:習得過程と課題の分析
言語 ja
タイトル
タイトル Interaction-Based English Instruction for Beginner Learners: Analyzing the Acquisition Process and Challenges
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インタラクション
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション・スタイル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語初級学習者
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語会話指導
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication style
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beginner learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 instruction for English conversation(interaction)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 重光, 由加

× 重光, 由加

WEKO 1840

ja 重光, 由加

ja-Kana シゲミツ, ユカ

en Shigemitsu, Yuka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、 会話を「やりとりの持続」という観点から捉え、 英語会話の指導において、 特にやりとりが継続する会話を意識したインタラクションの指導方法を検討する。 岩田他 (印刷中)が実施したパイロット授業の手法を毎回の授業に取り入れ、実際の授業における指導の過程を分析するとともに、15組34名の学生による英語会話の記録を精査することで、 岩田他(印刷中) が提案する効果的な指導方法を再検証することを目的とする。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the effectiveness of interaction-focused English conversation instruction by analyzing students’ preparatory notes for an oral performance test. The analysis of submitted notes reveals that students successfully incorporated several key instructional elements proposed by Iwata et al. (in press), such as asking follow-up questions, providing detailed responses, and deepening interaction through self-disclosure. However, certain aspects, including storytelling (second stories) and expressive responses (e.g., exclamations), require further improvement. To address these challenges, the study proposes instructional strategies that support students with limited vocabulary
and grammatical confidence. These strategies include structured self-disclosure activities, explicit training in backchanneling and conversational turns, and step-by-step expansion of responses. Findings suggest that a progressive approach to interactional instruction enhances students’ ability to sustain conversations and express their ideas with greater confidence.
言語 en
bibliographic_information ja : 東京工芸大学工学部紀要. 人文・社会編
en : The Academic Reports, the Faculty of Engineering, Tokyo Polytechnic University

巻 48, 号 2, p. 17-24, ページ数 8
出版者
出版者 東京工芸大学工学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子 03876055
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-26 02:12:58.564213
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3